Digitaaliset innovaatiot
Olemme erikoistuneet sekä digitaalisiin tuote/palvelukonsepteihin että liiketoimintakonsepteihin, jotka tuovat arvoa niin asiakkaille, mutta myös liiketoiminnalle. Autamme sinua sekä uusien liiketoimintamahdollisuuksien luonnissa, mutta myös kasvumahdollisuuksien kartoittamisessa olemassaolevan liiketoiminnan osalta.
Mietityttääkö seuraava askel innovaatiokehityksessä?
Innovointi ei ole vain luomista luomisen vuoksi. Innovoinnissa on kyse siitä, että tehdään asioita, joilla on merkitystä ts. tehdään oikeita asioita oikein. Autamme seuraavien askelien määrittämisessä, kun mietit uusia tuotteita/palveluita, liiketoimintamalleja tai prosessien optimointeja.
Konseptoimme koko liiketoimintasi
Digitaaliset tuote/palvelukonseptit
Tunnistamme tulevaisuuden trendit ja mahdollisuudet asiakas-, markkina-, kilpailija- ja liiketoimintaympäristöistä. Määrittelemme arvolupauksesi, luomme konkreettisen konseptin ja prototyypin sekä validoimme asiakastarpeet ja liiketoimintamallin elinvoimaisuuden. Kanssamme epätietoisuus kääntyy selkeiksi strategioiksi ja toimenpiteiksi.
OUTCOMES
Analyysit trendeistä, asiakkaista, markkinasta, kilpailijoista ja liiketoimintaympäristöstä.
Arvolupaus, persoonat, asiakaspolut, asiakas- ja liiketoimintavaatimukset
Konsepti ja prototyyppi
Validoinnit
Liiketoimintakonseptit
Uusia digitaalisia tuotteita luodessamme meidän on myös mietittävä liiketoiminnan näkökulmaa. Asiakaskeskeisyys ei automaattisesti tarkoita kannattavuutta. Meidän on määriteltävä, kuinka ansaitset rahaa uudella tuotteellasi. Liiketoimintamallin innovoinnissa keskitymme erilaisiin liiketoimintamalleihin sekä markkinoille tuomiseen liittyviin toimenpiteisiin.
Lisäksi liiketoimintamallin innovoinnin rinnalla liiketoimintakonseptit voivat käsittää sisäisten prosessiesi uudelleensuunnittelun, kuten sisäiset asiakasprosessit, mutta myös esimerkiksi sen, miten hyödynnät dataa päivittäisessä tekemisessä, miten johdat tekemistä, tavoitteita ja mittaat menestystä. Lyhyesti sanottuna koko liiketoimintasi voidaan konseptoida.
Liiketoimintakonsepti voi jopa olla systeeminen, joka määrittelee koko arvonluontiportfoliosi, eli ketkä ovat asiakkaitasi, mitä kipukohtia/tarpeita heillä on, millä tarjonnalla voit vastata niihin ja missä kanavissa. Se myös kertoo kasvumahdollisuudet nykyisellä tarjonnallasi siirtymällä siiloutuneesta toimintatavasta hyödyntämään koko potentiaalisi myynnin lisäämisessä, uudelleenmyynnissä ja ristiinmyynnissä koko organisaation laajuudelta.
OUTCOMES
Liiketoimintamallit
Prosessi-innovaatiot kuten asiakasprosessit, datan hyödyntäminen, tavoiteasetanta, seuranta ja mittaaminen
Systeeminen innovointi koko yrityksen tasolla